Overzicht najaar 2016: OHH JO15-1

Het najaar van OHH JO15-1 (C1)

In augustus 2016 gestart met een heel nieuw team en door de KNVB opgedrongen nieuwe benaming; JO15-1 (Jeugd Onder 15 jaar, het eerste team). Wel ingedeeld in een mooie 1e klasse poule met maar liefst 13 tegenstanders en dus 26 competitie wedstrijden. Ook is het wennen dat er gespeeld gaat worden in de A-categorie, O15-1 is het enige jeugdteam wat hierin voetbalt. Dit betekent dat er b.v. niet afgelast kan worden omdat er te weinig spelers zijn (wordt er geleend van C2 of C3). Bij sommige wedstrijden heeft een KNVB scheidsrechter de leiding, en ook wordt er regelmatig spelerspassencontrole uitgevoerd.

De eerste wedstrijden werden gespeeld in het kader van het Bekertoernooi. Dit ging harstikke goed, alle drie wedstrijden werden gewonnen. Twee keer van Hoofdklassers (Balk en SWZ), en LSC C2 werd ook verslagen, daarmee de volgende ronde bereikt. Helaas werd van RVC/Langweer, thuis in Heeg, nipt verloren( 3-4). Daarmee uitgeschakeld in de beker.

In de competitie starten we met een gelijkspel tegen FVC, een van de vier clubs uit Leeuwarden die we dit seizoen treffen. Een krappe winst op het kunstgras in Easterein tegen SDS leveren ons de eerste drie punten op. In de thuiswedstrijd tegen ONS lopen we onterecht tegen ons eerste verlies aan (2-3). Tegen GAVC werd de nul behouden, maar tegen deze stugge ploeg wisten we het net zelf ook niet te vinden, 0-0. Wel thuis tegen Flevo Boys, die we met 7-1 terug stuurden naar de polder. De week daarna werden we zelf in en tegen kampioenskandidaat Akkrum ingepakt met 1-8.

Op dat moment staat OHH C1 onderaan in de brede middenmoot. We komen dan de andere Leeuwarder teams tegen; Frisia, Blauw Wit en Leeuwarder Zwaluwen, 9 punten, we klimmen stiekem op de ranglijst. LSC en Workum worden ook verslagen, en zo reizen we als nummer drie naar Stiens, een ware topper aangezien zij de tweede plek bezetten. We bieden goed partij maar moeten helaas met een 4-2 verlies terug naar de Zuid West Hoek. De doelstelling om als derde de winterstop in te gaan, bewerkstelligen de jongens met een krappe winst in de laatste wedstrijd op Bolsward C1, 2-1.

Voor alle wedstrijdverslagen door de jongens geschreven, kijk op de teampagina van JO15-1 op www.stohh.nl.

Na wat een weifelend begin heeft het team zich goed doen gelden en staat er goed bij na ieders tevredenheid. Na de winterstop zullen de hoofdtrainers Lammert en Arjen proberen om meer vertrouwen in het team te trainen waarmee we ieders voetballende kwaliteiten nog meer tot hun recht kunnen doen komen. Vanaf 11 februari 2017 gaan de jongens weer los, deze fanatieke groep kijkt er nu al naar uit om de strijd aan te gaan om de podiumplekken in 1e klasse 29.

Sportieve groet en een gezond 2017 toegewenst!

Coach Keimpe en leider Jacob van Oudega/HJSC/Heeg JO15-1