Overzicht najaar 2016: OHH JO11-4

SJO OUDEGA/HJSC/HEEG JO 11-4

Wat een lange naam , wij zijn gewoon de E4 van OHH.  Voor het eerst gingen we samen voetballen met jongens van vv HJSC en vv Heeg.  Van HJSC hebben we Renzo ( onze super keeper ) , Jesse             ( laatste man en tweede op de topscoorders lijst ? ) , Riemer ( middenvelder , links / rechts / midmid maakt niet uit )  en Sil ( ik sta het liefst achter in ).  Van Heeg hebben we Jacob (onze spits en topscoorder , een schot als een kanonskogel ) , Eise ( kun je overal neerzetten , zo wel verdedigend als aanvallend sterk  ) , Freerk ( rots in de branding op de links of rechts back ) , Jurgen  ( is overal waar ook de bal is ) en Thom ( echte sportman , kan op alle posities uit de voeten ).   In Hommerts traint Rohald ons op woensdag , en op maandag trainen we in Heeg samen met de E3 met Freerk.  Onze leiders zijn Edward  ( als het kerst is moeten jullie zelf kunnen veteren , anders maar op de wissel  ), uit Heeg , Peter uit Hommerts en Willem uit de Jutrijp.

27 Augustus speelden we onze eerste wedstrijd voor de beker , we wonnen met  4 – 7 in Akkrum , dit kan nog wel eens wat worden dit seizoen. De week er op moesten we naar Oppenhuizen , we verloren met  15 – 0 van Top E2 , wat moet dit worden in de competitie ?

24 September onze eerste competitie wedstrijd thuis in de Hommerts  tegen Oeverzwaluwen E3 ,      2 – 9 verloren van wat later bleek de terechte kampioen. De week er op staan we op 2 -2 , uit in Scharnegoutum als het al tijd is , maar dan maken we nog 3 doelpunten ( 2 – 5 ) , en hebben zo onze eerste 3 punten binnen.  Op 8 Oktober spelen we thuis tegen LSC E8 , we verliezen met maar  2 – 3 , dit is ook meteen onze laatste verliespartij.  Hierna spelen we nog  1 keer gelijk ( 2 – 2 ) tegen Workum E5 , en winnen we nog  5 keer !!!!!   11 -2 tegen Workum E4  , 3 – 6 in IJlst tegen YVC E3 ,      4 – 0 thuis tegen Bolsward E9 , 2 – 5 in Hindelopen tegen Hielpen E2  en met  4 – 6 in Sneek tegen SWZ  E7.  En zo eindigen we op een zeer knappe derde plaats van de 10 , met 19 punten uit 9 wedstrijden , met  43 doelpunten voor , en maar 27 tegen.

Al met al zijn we als team steeds beter geworden , ook hebben we met z’n allen de grootste  lol , soms komen de leiders of trainers er niet eens meer tussen, dan laten ze ons maar even uitrazen.

In December en Februari gaan we nog 3 zaal toernooitjes spelen , en in Maart gaan we dan weer buiten spelen in de voorjaarsreeks , dan gaan we onze thuiswedstrijden in Heeg spelen.

Groetjes,  OHH E4