Overzicht najaar 2016: OHH JO11-2

Verslag najaarcompetitie OHH JO11-2

Het eerste half jaar voor de OHH JO11-2 (zeg maar de E2) zit er op. Het was voor alle jongens ook het eerste jaar in de samenwerking, waarbij spelers van Oudega, HJSC en Heeg met elkaar voetballen. Dit was natuurlijk in het begin wel even wennen. Spelers en leiders moesten elkaar leren kennen. Niet alleen de specifieke kwaliteiten van een ieder, maar om te beginnen ook de namen van iedereen.

De bekerwedstrijden konden mooi als voorbereiding worden gebruikt. Na drie wedstrijden in de beker, waarvan we de eerste gelijk speelden tegen QVC JO11-1, de tweede ongelukkig verloren tegen Nijland JO11-1 en de derde dik wonnen van Bolsward JO11-4. De stijgende lijn zat er duidelijk in en de jongens raakten steeds beter op elkaar ingespeeld.

De competitie gingen we dan ook met vertrouwen in. De eerste wedstrijd was thuis tegen Hielpen JO11-1, dit was een prima wedstrijd waarin we (naar later bleek) een van de directe concurrenten met 5-1 versloegen. Er volgden goede wedstrijden met relatief makkelijke overwinningen op SWZ JO11-4, ONS JO11-3 en Bolsward JO11-6. Wat volgde was de thuiswedstrijd tegen LSC JO11-6, deze ploeg stond op dat moment tweede, in een spannende wedstrijd werd het 3-3, waarbij de jongens wederom hun uiterste best deden.

Inmiddels was wel duidelijk hoe de kaarten er zo ongeveer bij lagen. We stonden bovenaan, met als directe achtervolgers Balk, Hielpen, Workum en LSC. De volgende wedstrijd tegen RVC JO11-3 werd gewonnen met 9-1, waarna de thuiswedstrijd tegen Workum JO11-3 volgde. Dit bleek inderdaad een pittige tegenstander die we in een mooie spannende wedstrijd met 2-0 versloegen. De zaterdag hierna, uit tegen Balk JO11-2 zou nu de ontknoping van de competitie opleveren. We stonden 1 punt voor op Hielpen en Balk. Wij hadden 1 wedstrijd gelijk gespeeld, zij beide één wedstrijd verloren.

12 november reisden we af naar Balk om daar om 9.00 uur aan te treden op een wit opgevroren veld. De wedstrijd werd een zeer spannende waarin de jongens hun karakter toonden en in de bepalende wedstrijd voor het kampioenschap een 1-0 achterstand ombogen naar een 2-1 overwinning. Na een 1-0 ruststand werd het met goed voetbal en geweldige inzet en doorzettingsvermogen 1-2 en volgde bij het eindsignaal een enorm gejuich. Ondanks het nog steeds witte veld, werd het meegereisde publiek na het fluitsignaal getrakteerd op een buikschuifactie van de voltallige ploeg. Voor Balk waren de druiven op dat moment uiteraard zuur, maar ze hadden echt goed hun best gedaan en het ons flink moeilijk gemaakt.

De laatste wedstrijd zou op papier geen moeilijkheden op hoeven te leveren. We moesten thuis tegen Joure JO11-6. Van onderschatting was geen sprake en in een goede wedstrijd werd met 12-0 gewonnen, waarna het kampioenschap kon worden gevierd.

Super gedaan jongens, speciale dank ook aan de trainers en supporters bij de wedstrijden. We gaan nu de zaal in voor het Wymbrits toernooi en hopen in het voorjaar weer een mooie competitie te draaien. Dit zal in verband met het kampioenschap dan waarschijnlijk een klasse hoger zijn, waar we gewoon weer ons best gaan doen en dan zien we wel hoe het gaat.

Onderstaand de kampioenschapsfoto.

Staand vlnr. Harry Fietje (leider, trainer), Joost Draaisma, Frank Fietje, Bjerno Veenbrink, Luc Huitema, Jessie Hoekstra, Bouke Postuma, Sjoerd Talstra (leider)

Zittend vlnr. Rutmer Talstra, Siard van der Goot en Hindrik Altenburg

Een ieder goede feestdagen toegewenst en kom volgend jaar gerust langs om ons aan te moedigen. We spelen dan onze thuiswedstrijden in Oudega.

Sjoerd Talstra