Overzicht najaar 2016: OHH JO11-1

Seizoen 2016-2017 O.H.H. JO11-1

De voorbereidingen van het nieuwe seizoen begint al in april als de trainers en leiders samen met het jeugdbestuur met de grote puzzel beginnen. Alle spelers gaan dan over de tong van hun leiders en trainers. Er wordt gekeken naar inzet, techniek, vooruitgang, posities, enz. Als het om ons eigen zoon of dochter gaat hebben wij als leider of trainer niks in te brengen. De pupillen worden ingedeeld in E1, E1/E2, E2, E2/E3 E3 E3/E4 of E4 en er wordt gesproken op welk niveau de teams ingedeeld gaan worden. Het jeugd bestuur gaat dan aan de slag om de teams samen te stellen op niveau, posities en er wordt naar de woonplaats van de pupillen gekeken. Al met al een hele klus voor het  jeugdbestuur waar menig vrije avond aan spendeert wordt. En dan moeten al die teams 2 leiders hebben, 2x een locatie om te trainen en uiteraard 1 of 2 trainers moeten gevonden worden en de trainingstijden moeten vast gelegd worden.

En dan worden de teams bekend gemaakt. Altijd spannend! Vanaf dit seizoen is vv Heeg er voor de E pupillen bij gekomen dus de naam SJO Oudega/H.J.S.C. is veranderd in SJO O.H.H. en niet alleen de club naam is gewijzigd ook E1 is gewijzigd naar JO11-1 (jeugd onder de 11).

Het team SJO OHH JO11-1 bestaat uit:

De spelers: Joran Nieuwenhuis, Douwe Buwalda, Hendrik Jacob Krol, Dedmer Visserman, Niek de Jager, Siebolt Hofman, Tijs de Vries en Johannes de Boer.

Leiders: Thomas Visserman en Auke Minne Hofman

Trainers: Arjen Hoekstra en Thijs Dijkstra

Training: Maandag in Hommerts van 16.00-17.00 door Thijs Dijkstra
Woensdag in Heeg van 15.45-16.45 uur door Arjen Hoekstra
Thuiswedstrijden 1e seizoenshelft in Heeg, 2e seizoenshelft in Hommerts

Dus 4 jongens uit Heeg en 4 uit Hommerts-Jutrijp dat wil niet zeggen dat er geen jongens uit Oudega SWF geschikt zijn voor de JO11-1 maar uit geografische/praktische overwegingen is gekozen voor deze samenstelling team. De jongens spelen in de najaarscompetitie in de 2 Klasse.

Jeugd Startdag vrijdag 26 augustus 2016

Op vrijdag 26 augustus werd de jaarlijkse startdag voor de jeugd weer georganiseerd. Het startsignaal dat het nieuwe voetbalseizoen voor de jeugd is begonnen! Wederom bij de voetbalvelden van Heeg, waar ook deze keer de zon volop scheen en de pupillen konden spelen bij een heerlijke zomerse temperatuur.

Van 17.00u tot 18.00u speelden de E-Pupillen tegen elkaar. Er werd er leuk gevoetbald! En tussen de wedstrijdjes door stond er natuurlijk een bekertje limonade klaar. En na even een kort moment van overleg met de “nieuwe” teamgenootjes werd er onderling lekker gespeeld, Het was één en al actie op het veld. Wat was het weer een superdag! Bedankt activiteitencommissie.

Na één keer in Hommerts en één keer in Heeg te hebben getraind begon op zaterdag 27 augustus de eerste beker wedstrijd uit tegen LSC 1890 JO11-3. Deze werd ondanks dat de jongens nog maar 2 keer met elkaar te hadden getraind eenvoudig gewonnen met 1-5. De volgende 2 beker wedstrijden werden ook gewonnen uit tegen SWZ Boso Sneek JO11-1 1-6 en thuis tegen SC Bolsward JO11-3 6-4.

De beker wedstrijden werden gezien als oefenwedstrijden op voor bereiding op de competitie. Door de 3 overwinningen begonnen we met een goedgevoel aan de competities. Van alle beker en competitie wedstrijden zijn de verslagen gepubliceerd op de sites van O.H.H., vv  H.J.S.C. en vv Oudega.

In de beker waren we door de 3 overwinningen een ronde verder maar, op 22 oktober maakte Balk JO11-1 een einde aan de beker droom. We verloren thuis met 3-9.

De competitie wedstrijden werden op 1 na alle wedstrijden gewonnen. Alleen in Harlingen moesten wij in een mooie en spannende wedstrijd ons meerde erkennen  en verloren we deze wedstrijd thuis met 0-3.

Competitie: JO11, 2de klasse 07
Datum Tijd Thuis (Heeg) Uit Stand bij rust Eindstand
17-sep-16 12:00 O.H.H. JO11-1 SDS JO11-1 5-0 9-4
24-sep-16 10:15 SWZ Boso Sneek JO11-2 O.H.H. JO11-1 0-4 1-8
1-okt-16 9:00 O.H.H. JO11-1 SC Bolsward JO11-3 0-4 7-1
8-okt-16 9:00 Joure SC JO11-3 O.H.H. JO11-1 0-0 0-1
15-okt-16 10:10 O.H.H. JO11-1 Zeerobben JO11-3 4-1 7-5
29-okt-16 8:45 LSC 1890 JO11-3 O.H.H. JO11-1 0-2 0-6
5-nov-16 9:00 O.H.H. JO11-1 Harlingen JO11-13 0-1 0-3
12-nov-16 9:00 O.H.H. JO11-1 ONS Boso Sneek JO11-2 8-1 14-1
26-nov-16 10:15 Oeverzwaluwen JO11-1 O.H.H. JO11-1 0-2 0-4

De najaarscompetitie is afgelopen en het team heeft goed gepresteerd. We zijn op een mooie 2de plaats geeindigd. In de winterstop hebben we nog een 2 tal mix toernooien en het Wymbrits zaalvoetbaltoernooi,

Prettige kerstdagen en een gezond en sportief 2017 toegewenst.

M. vr. gr.

Thomas Visserman en Auke Minne Hofman